خبرهای ویژه

» تغذیه » جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان با مواد غذایی خوب!

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۸:۱۹

جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان با مواد غذایی خوب!

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان با مواد غذایی خوب! که در دسته مطالب مرتبط با تغذیه قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد. جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان جلوگیری از […]

جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان با مواد غذایی خوب!

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان با مواد غذایی خوب! که در دسته مطالب مرتبط با تغذیه قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد.

جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان

جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان , برای اینکه از گرمازدگی جلوگیری کنید باید مواد غذایی که آبدار می باشند را بیشتر مصرف کنید. در این هوای گرم و داغ تابستان خیلی مهم است که در بیشتر مواقع به بدن آبرسانی کنید و بدنتان را هیدراته نگه دارید. از دست دادن آب بدن می تواند منجر به از دست دادن انرژی، سردرد و کاهش سوخت و ساز بدن شود. شما باید در طول روز مخصوصا در ماه های گرم تابستان به اندازه کافی به بدنتان آب برسانید، با این وجود تنها راه آبرسانی به بدن H۲O نیست.

 

جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان

دیگر خوردنی ها که بیشترین ماده تشکیل دهنده آن ها آب است هم می توانند به هیدراته ماندن بدنمان کمک کنند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات نه فقط آب بدنمان را تامین می کنند حتی دریافت فیبر، ویتامین ها و مواد مغذی ضروری ما را هم افزایش می بخشند.

در این مقاله چندین عدد از محبوبترین خوراکیهایی که به بدن آبرسانی میکنند و مزایای آن ها را اسم میبریم:

۱. خیار

خیار آب بالایی دارد، مضاف بر اینکه دریافت مواد مغذی لازم بدن مانند ویتامین C را افزایش میبخشد.
شما قادر اید خیار را فارغ از همه چیز مصرف کنید یا در سالاد یا این که با آب مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خوش طعم برای سم زدایی و هیدراته کردن بدن درست نمایید.

برای شما هم جالب است؟ :  خاصیت مصرف هر روزه بادمجان برای سلامت بدن!
۲. آب نارگیل

به توجه به کلمه آب در آن خودتان می دانید که برنامه ریزی شده است به بدنتان آبرسانی کند.
به طرز طبیعی شیرین و خوش طعم است. آب نارگیل حاوی الکترولیت ها، فیبر و پتاسیم است و تحت نام درمانی محشر برای کسالت و بی حالی شناخته می شود.

۳. هندوانه

هندوانه یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی برای خوردن است که حاوی ۹۰ درصد آب است.
هندوانه مزایای سلامتی فراوانی هم برای بدن دارد، از نمونه کمک به افزایش عضلات، زیبایی پوست و سلامت قلب شما.

۴. سیب

سیب های ترد و آبدار نه فقط به بدن آبرسانی می کنند، حتی پر از انواع ویتامین ها و مواد مغذی هستند. مصرف سیب به علاوه از طرف دیگر با کم کردن سطح کلسترول، کاهش وزن، جلوگیری از بیماری های قلبی و حتی جلوگیری از سرطان مرتبط اشت. جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان

۵. آناناس

آناناس یک میوه تابستانی است که مصرف آن فارغ از همه چیز، بهمراه سالاد یا در کوکتلها لذت بخش است.

قبلی از محتوای آب بالای آن، آناناس جدید تنها منبع مشهور آنزیم بروملین ( bromelain ) است که تحت نام آنزیم تجزیه کننده پروتئین شناخته می شود. بدین جهت، قرن هاست که آناناس در آمریکای مرکزی و جنوبی برای درمان سوء هاضمه و کاهش التهاب در بدن استفاده می شود.

۶. بادنجان

بادنجان با ۸۹ درصد آب یک سبزی محشر آبرسان است.
کالری کمی داشته و منبع خوبی از فیبر غذایی هستند.
به علاوه از طرف دیگر منبع خوبی از مس، ویتامین B، منگنز، ویتامین Okay و پتاسیم هستند.

برای شما هم جالب است؟ :  با یک رژیم غذایی برای تقویت حافظه آشنا شوید!
۷. هویج

هویج حاوی حدود ۸۷ درصد آب و بیشترین میزان آنتی اکسیدان بتاکاروتن درمقایسه با دیگر میوه ها وسبزیجات است. غیر از این هویج پر از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین Okay، ویتامین B۸، اسید پانتوتنیک (pantothenic acid)، فولات، پتاسیم، آهن، مس و منیزیم است.

۸. توت ها (Berries)

توت فرنگی (Strawberries)، زغال اخته (blackberries) و بلوبری (blueberries)، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارند مشهور هستند، با این وجود باید بدانید که آب بالایی هم دارند.
همه بری ها منبع خوبی از فیبر هستند که برای یک سیستم گوارشی سالم ضروری اند.

۹. کاهو

کاهو آب بسیار بالایی دارد، بیش از ۹۶ درصد. برای سالاد های تابستانی محشر است،
کاهو حاوی حداقل کالری است همزمان با اینکه خوردن آن دلیل ایجاد احساس سیری می شود.

۱۰. گریپ فروت

گریپ فروت یک میوه کم قند است، مضاف بر اینکه آنزیم های فراوانی دارد که به سوزاندن چربی کمک می کند. قادر اید از خوردن خود میوه تحت نام صبحانه ای سالم لذت ببرید یا تحت نام یک طعم دهنده طبیعی کم کالری به آب خود اضافه اش کنید.

۱۱. کدو سبز

کدو سبز یک خوراکی تابستانی چند منظوره است که ۹۵ درصد آب دارد و به شیوه های متفاوتی قابل خوردن است. قادر اید آن ها را گریل کنید، سرخ کنید، به سس اضافه کنید یا بهمراه سالاد مصرف نمایید.
یا قادر اید آن ها را به روش رشته ای درآورده و نودلی کم کالری از آن ها درست کنید.

سیمرغ

صمیمانه امیدواریم نوشته :جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان با مواد غذایی خوب!” مورد استقبال شما علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع

برای شما هم جالب است؟ :  دلایل نیاز بدن به کربوهیدرات چیست؟!

برچسب ها : ,
دسته بندی : تغذیه
تبلیغات