خبرهای ویژه

» تغذیه » خوراکی هایی برای کاهش درد ناشی از بیماری آرتریت

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۸:۱۲

خوراکی هایی برای کاهش درد ناشی از بیماری آرتریت

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان خوراکی هایی برای کاهش درد ناشی از بیماری آرتریت که در دسته مطالب مرتبط با تغذیه قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد. درمان آرتریت با تغذیه درمان آرتریت با تغذیه , اگر دنبال […]

خوراکی هایی برای کاهش درد ناشی از بیماری آرتریت

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان خوراکی هایی برای کاهش درد ناشی از بیماری آرتریت که در دسته مطالب مرتبط با تغذیه قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد.

درمان آرتریت با تغذیه

درمان آرتریت با تغذیه , اگر دنبال راهی برای کم شدن درد ناشی از بیماری آرتریت روماتوئید خود هستید توصیه می کنیم با عده ای شیوه های درمانی خوراکی موثر درباره این موضوع آشنا شوید. مواد خوراکی مانند آجیل، زردچوبه، ماهی سالمون، کدوتنبل و سیب انتخاب خوبی درباره این موضوع می باشند.عده ای آیتم‌های غذایی ویژه فصل پاییز، خاصیت کاهش التهاب و درد ناشی از بیماری آرتریت روماتوئید را دارند.

درمان بیماری آرتریت با تغذیه خوب

این ترکیب های موثر غذایی به علاوه از طرف دیگر منجر به کاهش وزن موثر در مبتلایان به این بیماری التهابی نیز میشوند.
به دلیل آنکه گسترش وزن و فشار روی مفاصل خود عامل تشدید آرتریت روماتوئید است،
کاهش وزن در این بیماران با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، ارزش فراوانی دارد:

آجیل:

به اشتراک آجیل ها، گردوی برزیلی مقادیر قابل توجهی سلنیوم دارد.
بررسی ها انجام شده در سال ۲۰۰۵، در دانشگاه کارولینای شمالی، نشان داد هشدار ابتلا به آرتریت در کسانی که میزان سلنیوم مصرفی آنان زیاد بود، در مقایسه با آن‌ هایی که کمتر از این ماده دریافت کرده بودند، ۴۰درصد کمتر بود. کمبود سلنیوم، ممکن است در بروز آرتریت روماتوئید موثر باشد.
این ماده معدنی، به آنتی ‌اکسیدان‌ ها کمک می ‌کند تا رادیکال‌ های آزاد زیانبار را از بین ببرند.

برای شما هم جالب است؟ :  جلوگیری از سرطان با کمک این شانزده ماده غذایی!

خاصیت زردچوبه برای درمان آرتریت

زردچوبه:

به اشتراک ادویه به دلیل وجود کورکومین موجود در آن، مانند ایبوپروفن رفتار می کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

ماهی سالمون:

ماهی ‌های روغنی (مانند سالمون و ساردین) یا هر ماده غذایی حاوی امگا ۳ مانند گردو، دانه سویا، بذر کتان، روغن کانولا و دانه کدو حلوایی تولید مواد شیمیایی را که التهاب را افزایش می ‌دهند، کم می ‌کند. همچنین آنزیم‌ هایی را که دلیل بروز التهاب می ‌شوند مهار می ‌کند.
ماهی های روغنی غیر از امگا۳ حاوی ویتامین دی هم هستند که از تورم و درد مفاصل جلوگیری می‌کند.
درمان آرتریت با تغذیه

کدو تنبل:

پر از ویتامین های آ و ث، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و املاح معدنی دیگری مانند آهن است.
آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل با تورم که خود عامل تشدید کننده آرتریت است، مبارزه می کند.

سیب:

یک میوه غنی از فیبر است که خوردن آن منجر به احساس سیری طولانی مدت و جلوگیری از گسترش وزن می شود.

خواص سیب زمینی شیرین برای درمان آرتریت

سیب زمینی شیرین:

پیش نهاد می شود که در برنامه غذایی تان به رنگ ها بیشتر توجه کنید.
به دلیل این که رنگ میوه ها و سبزیجات ناشی از مواد مغذی به اسم فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است، این مواد مغذی آنتی اکسیدان های توانمندی هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیبات مهمی در رژیم غذایی هستند که با التهاب می جنگند. ویتامین ث نمونه دیگری از آنتی اکسیدان های مهمی است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

برای شما هم جالب است؟ :  بهترین نان برای مصرف چه نوع نانی است؟!

میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان ها عبارتند از؛
بلوبری، سیب زمینی شیرین، هویج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پرتقال، بروکلی و طالبی.
درمان آرتریت با تغذیه

کلم پیچ:

مانند دیگر سبزیجات تیره رنگ، غنی از آنتی اکسیدان ها با خاصیت ضد التهابی و ویتامین های کا و ث است.
کلم پیچ به علاوه از طرف دیگر حاوی فیبر بالا برای احساس سیری طولانی مدت است.

آوای سلامت

صمیمانه امیدواریم نوشته :خوراکی هایی برای کاهش درد ناشی از بیماری آرتریت” مورد استقبال شما علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع


برچسب ها : ,
دسته بندی : تغذیه
تبلیغات