خبرهای ویژه

» زنان » دانستنیهای مهم برای سلامت جسمی و روانی زنان

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۷:۱۹

دانستنیهای مهم برای سلامت جسمی و روانی زنان

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان دانستنیهای مهم برای سلامت جسمی و روانی زنان که در دسته مطالب مرتبط با خانم ها قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد. سلامت روانی زنان سلامت روانی زنان , ورزش کردن و فعالیت […]

دانستنیهای مهم برای سلامت جسمی و روانی زنان

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان دانستنیهای مهم برای سلامت جسمی و روانی زنان که در دسته مطالب مرتبط با خانم ها قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد.

سلامت روانی زنان

سلامت روانی زنان , ورزش کردن و فعالیت جسمانی نه فقط در قدرت باروری زنان موثر است حتی به گسترش سلامت روان و کاهش جلوگیری
از بیماری های مختلف در سنین کهنسالی نیز کمک می کند.ورزش کردن دلیل گسترش سوخت و ساز در بدن خانم ها می شود.
فعالیت فیزیکی عاملی است که در همه ابعاد سلامت زنان از سلامت جسمی تا سلامت روانی و سلامت باروری موثر است.

کم تحرکی سلامت زنان را به هشدار می اندازد

رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی
مهم ترین و اولین عامل مرگ و میر در زنان ایرانی است،
گفت: براساس محاسبه بروز سرطان پستان روند صعودی داشته‌است.
مطهره علامه با تاکید بر تحرک جسمانی در زنان گفت:
فعالیت فیزیکی عاملی است که در همه ابعاد سلامت زنان از سلامت جسمی
تا سلامت روانی و سلامت باروری موثر است.
مهم ترین و شایع‌ترین دلیل ناتوانی‌ در زنان افسردگی و اضطراب است
که با انجام فعالیت‌ جسمانی می‌توان از آن پیشگیری و شادابی،
نشاط، اطمینان خاطر، عزت نفس زنان و کیفیت زندگی آنان را افزایش داد.وی اضافه کرد:

ورزش و فعالیت‌ فیزیکی در کاهش بیماری‌های کشنده زنان از نمونه بیماری قلبی عروقی و سرطان‌ها نیز اثر پیشگیری‌کننده دارد.
با افزایش فعالیت‌ ورزشی با صرف هزینه بسیار ناچیز می‌توان از هزینه‌های زیادی که بیماری های فوق بر خانواده تحمیل می‌کنند،
پیشگیری کرد.رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت با تاکید براینکه بیماری‌های قلبی و عروقی
مهمترین و اولین عامل مرگ و میر در زنان کشور است، تصریح کرد: تمام عوامل هشدار که یک خانم را به بیماری‌های قلبی و عروقی،
فشار خون بالا، چربی خون بالا، چاقی، دیابت و… مبتلا می‌کند
با فعالیت‌ جسمانی منظم و مستمر قابل کنترل، قابل پیشگیری و قابل درمان است.

سلامت روانی و روحی زنان

کم تحرکی زنان

وی تصریح کرد: یک زن می‌تواند با انجام تمرینات ورزشی به مدت ۳۰ دقیقه در روز یا حداقل در ۵ روز هفته
و با این وجود با استناد به شرایط و بیماری خود از بسیاری از مشکلات قلبی و عروقی و عوامل هشدار آن پیشگیری کند.
علامه بیان کرد: در کمال تاسف زندگی بدون تحرک در زنان ایران دو برابر مردان است
و این هشدار ابتلا به بیماریها را برای زنان بیش از مردان افزایش می‌دهد.
کم‌تحرکی در زنان بیشترین فاکتور هشدار برای زنان است که نقش مهمی در مرگ و میر و ناتوانی زنان دارد.
بنابراین اگر قرار باشد برنامه‌ای برای اولویتهای سلامت زنان مقرر کرده شود،
اولین و مهمترین اقدام، افزایش فعالیت‌ جسمانی و ورزشی در زنان در گروه‌های سنی مختلف است.

برای شما هم جالب است؟ :  درمان طبیعی برای تهوع بارداری

ایران خبر

صمیمانه امیدواریم نوشته :دانستنیهای مهم برای سلامت جسمی و روانی زنان” مورد استقبال شما علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع


برچسب ها : ,
دسته بندی : زنان
تبلیغات