خبرهای ویژه

» تغذیه » ممانعت از اختلالات خواب با کمک میوه ها

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱:۳۲

ممانعت از اختلالات خواب با کمک میوه ها

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان ممانعت از اختلالات خواب با کمک میوه ها که در دسته مطالب مرتبط با تغذیه قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد. ممانعت از اختلالات خواب ممانعت از اختلالات خواب , بیشتر مردم جهان […]

ممانعت از اختلالات خواب با کمک میوه ها

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان ممانعت از اختلالات خواب با کمک میوه ها که در دسته مطالب مرتبط با تغذیه قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد.

ممانعت از اختلالات خواب

ممانعت از اختلالات خواب , بیشتر مردم جهان از اختلالات خواب به ویژه از بی خوابی رنج می برند. در این مقاله ۵ میوه را عرضه کرده ایم که قادر اید به سادگی با مصرف کردن آن ها، بی خوابی را درمان کنید.

پیش نهاد می کنیم که حتما این بخش را مطالعه کنید.

ممانعت از اختلالات خواب

تخمین زده می‌شود که ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت عمومی در ایالات متحده از اختلالات خواب از نمونه بی‌خوابی رنج می‌برند.
بی‌خوابی مزمن خود عامل ابتلا به اضطراب، افسردگی و حملات هراس است.

با اینکه داروهای رایج برای درمان بی‌خوابی به وسیله پزشکان یا روان پزشکان تجویز می‌شود با اینحال ثابت شده مصرف عده ای اقلام غذایی بخصوص میوه‌ها، نقش مهمی در گسترش کیفیت خواب و جلوگیری از بروز اختلالات خواب دارد:

گیلاس

ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب و بیداری و ساعت داخلی بدن است و گیلاس منبع غنی از این هورمون شمرده می‌شود.
بررسی ها نمایش داده که مصرف آب گیلاس برای دو بار در روز و به مدت دو هفته،
دلیل گسترش ۹۰ دقیقه‌ای لحظه خواب در افرادی می‌شود که از بی‌خوابی رنج می‌برند. مصرف گیلاس دلیل گسترش طول عمر نیز می‌شود.

انگور

درست مانند میوه گیلاس، منبع غنی از ملاتونین است.
اگر انگور در مقادیر فراوانی قبل از خواب مصرف شود، به ترویج خواب بدون وقفه یاری مینماید.
غیر از تاثیر عمیق انگور روی کیفیت خواب، این میوه پر از آنتوسیانین و رزوراترول است که هر دو آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

برای شما هم جالب است؟ :  آیا استفاده بی رویه از نان سنگک می تواند سخت زا باشد؟!
موز

حاوری تریپتوفان است و تریپتوفان به وسیله بدن برای تولید HTP-۵ استفاده می‌شود.
ملاتونین و سروتونین به نوبه خود به وسیله ترکیبHTP-۵تولید می‌شوند و هر دو برای افزایش کیفیت خواب موثرند.
موز به علاوه از طرف دیگر حاوی پتاسیم است که به منجر به جلوگیری از وقفه خواب شبانه می‌شود.
اگر تجربه خواب خوبی را در طول شب ندارید، حدود نیم ساعت قبل از خواب یک عدد موز را با یک لیوان شیر ولرم مخلوط کنید و آن را بخورید.

سیب

حاوی مقادیر فراوانی ویتامین‌ها و پلی فنول‌ها است.
ویتامین ث و ویتامین ب ۶ موجود در سیب منجر به افزایش تنفس، کنترل فشار خون، کمک به استراحت بدن و کاهش استرس در زمان خواب می‌شود. ویتامین ب ۱۶ موجود در این میوه به انتشار سروتونین یاری مینماید.
پلی فنول های موجود در سیب دلیل تنظیم سطح قند خون در زمان شب می‌شود.

بادام

میوه بادام پر از منیزیم است و گسترش سطح این ماده معدنی در بدن می‌تواند
دلیل ریلکس شدن عضلات و بالا رفتن کیفیت خواب در مردم مختلف شود.

همچنین، پروتئین مرغوب موجود در بادام می‌تواند سطح قندخون را در طول خواب ثابت نگه دارد.
ثابت ماندن قندخون در طول خواب دلیل می‌شود پریدن از خواب و احساس گرسنگی در طول شب به حداقل ممکن برسد. بدین جهت خوب است در وعده شام، حدود ۳۵ گرم بادام خام را به سالاد خود اضافه کنید یا ۴ تا ۵ عدد بادام را یکی، دو ساعت قبل از خواب میل کنید.

همشهری آنلاین

صمیمانه امیدواریم نوشته :ممانعت از اختلالات خواب با کمک میوه ها” مورد استقبال شما علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع

برای شما هم جالب است؟ :  دلایل نیاز بدن به کربوهیدرات چیست؟!

برچسب ها : ,
دسته بندی : تغذیه
تبلیغات