خبرهای ویژه

» سلامتی » شیوه های گسترش قد به روش طبیعی

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۱:۳۹

 کد خبر: 44366

شیوه های گسترش قد به روش طبیعی

افزایش قد در گرو رعایت نکاتی در زمان بلوغ و بعد از آن است. داشتن تغذیه مناسب و غنی از کلسیم و ورزش کردن به طور مداوم از روش های افزایش قد می باشد.

شیوه های گسترش قد به روش طبیعی

در خبرها مطلبی منتشر شده بود با عنوان شیوه های گسترش قد به روش طبیعی که برای شما دوستداران بخش  سلامتی آن رد  منتشر میکنیم.

با اینکه زیبایی برای هر کسی معنا و معنی ویژه خود را دارد با اینحال به جرات می‌توان گفت امروزه قد بلندی به یکی از معیارهای زیبایی مبدل شده است به طوریکه عده ای مردم حاضر هستند هر کاری را برای رسیدن به قد مطلوبشان انجام دهند. از خوردن داروهای تبلیغاتی گسترش قد گرفته تا جراحی‌های پرخطر و… پیشتر این مقاله تمامی شیوه‌های موثر و با این وجود طبیعی برای بلند قد شدن را ذکر خواهیم کرد.

وقتی که صحبت از گسترش قد می‌شود، نخستین چیزی که به خاطر خطور می‌کند محدودیت سنی است. حدودا بیشتر انسانها می‌دانند که روند افزایش قد در دختران تا سن ۱۸ تا ۲۰ سالگی و در پسران تا ۲۴ سالگی ادامه خواهد داشت و تا این سنین هورمون افزایش که به وسیله هیپوفیز ترشح می‌شود، مسئول گسترش قد است. با استناد به کاهش ترشح هورمون بعد از بلوغ، کمی سخت است با اینحال با داشتن تغذیه خوب و ورزش مداوم در سن بلوغ و پس از آن می‌توان به بلند قد شدن بیشتر کمک کرد.

بهترین رژیم غذایی برای گسترش قد

تغذیه خوب و رژیم غذایی درست نقش بنیادی و بسیار مهمی در قد بلند شما خواهد داشت. بدن شما برای اینکه به وزن و قد مناسبی برسد به ویتامین‌ها، مواد معدنی و مغذی نیاز دارد. رژیم غذایی متعادل غنی از کلسیم، فسفر، ید و منیزیوم برای افزایش کافی ضروری است. مصرف چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده باید محدود شوند چراکه هضم آنها ساده نیست و مانع جذب دیگر مواد غذایی می‌شود. برای دریافت مقدار کافی از پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای آمینه و کلسیم میتوانید به لیست غذایی پایین توجه داشته باشید و آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانید:

  • زرده تخم مرغ
  • شیر و دیگر تولیدات لبنی
  • گوشت گوساله
  • جگر و ماهی
  • سبزیجات سبز و جدید
  • سیب زمینی و هویج
  • انواع مغزها مانند: مغز بادام و بادام زمینی
  • گوشت مرغ و جوجه
  • لوبیا و نخود
  • میوه‌جات علی الخصوص سیب و موز
برای شما هم جالب است؟ :  آیا خرید ابزار تصفیه هوا واقعا برای کودکان، زنان باردار و سالمندان ضروری است؟

نقش کلسیم در افزایش بدن انسان نباید فراموش شود. پیش نهاد می‌کنیم با مصرف شیر و لبنیات جدید نیازهای بدن خود را به کلسیم جواب دهید. غیر از این، باید هر روزه میزان ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید تا سموم بدن شما دفع شوند.

تمرینات کششی برای گسترش قد

اینکه فرض کنید با نشستن و یا مصرف عده ای تولیدات و داروهای گیاهی و شیمیایی میتوانید قد بلندی داشته باشید سخت در اشتباهید. اگر واقعا نیاز دارید که قد شما بلندتر شود باید ورزش کنید. کسانی که به طرز مرتب ورزش می‌کنند درمقایسه با کسانی که فعالیت‌های ورزشی ندارند حاوی قد و وزن متناسب‌تری هستند. تمرینات کششی و یا یوگا بهترین گزینه‌ها برای تحقق این امر هستند. غیر از تمرینات کششی، فعالی‌های ورزشی دیگر مانند دوچرخه‌سواری و شناکردن نیز بسیار بر به کمک ورزش موثر هستند.

عمیق نفس بکشید!

تنفس صحیح دلیل می‌شود اکسیژن ضروری برای افزایش در دست بدن قرار گیرد. تنها تنفس عمیق تنفس موثر به شمار می‌رود. از این جهت برای داشتن یک قد فرضیه‌آل باید به خوبی و عمیقا نفس بکشید.

خوب بخوابید!

خواب کافی یک نیاز مبرم و بسیار اهمیت بینهایت زیادی دارد چرا که هورمون افزایش کار خود را زمانی انجام می‌دهد که شما به خواب عمیق فرو رفته باشید. توجه داشته باشید که بسیاری از هورمون‌های بدن در لحظه‌های ویژه ای ترشح می‌شوند و اینطور نیست که در هر لحظه از شبانه‌روز تاثیر یکسانی داشته باشند. بدین خاطر خواب کافی شب زمان بسیار برای افزایش بدن ضروری است. بهترین لحظه برای خواب ساعت ۱۰ (و حداکثر ۱۱) شب می‌باشد و بدن نیز بین ۷ تا ۸ ساعت به خواب احتیاج دارد.

برای شما هم جالب است؟ :  نقش ویتامین ها در جلوگیری از پیری پوست

جراحی‌های خطرناک گسترش قد را فراموش کنید

به طرز معمول رفتار‌های جراحی برای گسترش قد پیش نهاد نمی‌شود چون عملی بسیار سنگین و پرعارضه برای مردم است. در شیوه‌های جراحی یک شکستگی کنترل شده درناحیه ساق پا و ران ایجاد می‌کنند و بعد با وسایل ویژه ای که در پا تعبیه می‌کنند به تدریج فاصله استخوان‌ها را زیاد می‌کنند و بعد با شیوه‌های دیگر در تلاش اند تا در آن ناحیه استخوان سازی تازه انجام دهند. چنین شیوه‌هایی برای کسانی که قد کوتاه با این وجود محدوده نرمال دارند توصیه نمی‌شود. اگر رفتار جراحی قد با دقت صورت نگیرد به رشته‌های عصبی بدن آسیب وارد می‌کند و دلیل فلج شدن برخی از عضلات می‌شود.

توجه داشته باشید که خواب کافی همراه با تغذیه خوب و ورزش کردن به روش مداوم و پیوسته جزو اوضاع جدایی‌ناپذیر برای بلند شدن هستند. گرچه گسترش قد در سنین بعد از ۲۵ سال سخت است با این وجود رعایت نکات گفته شده شانس موفقیت را در شما بسیار گسترش می‌دهد.

گروه سلامت

دوست دارید مطلب شیوه های گسترش قد به روش طبیعی را برای دوستان خود ارسال کنید؟ میدانید آن رد برای این منظور امکانات ویژه ای دارد؟ در زیر این امکانات را میبینید.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : سلامتی