خبرهای ویژه

» پزشکی » فرمول ویتامینی برای افزایش گردش خون

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۱۶:۵۸

فرمول ویتامینی برای افزایش گردش خون

بازهم برای شما دوستان خوبمان در سایت آن رد مطلب جالبی گردآوری کرده ایم با عنوان فرمول ویتامینی برای افزایش گردش خون که خواندن آن را به شما توصیه میکنیم. برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان فرمول ویتامینی برای افزایش گردش خون که در دسته مطالب مرتبط با پزشکی و سلامت […]

فرمول ویتامینی برای افزایش گردش خون

بازهم برای شما دوستان خوبمان در سایت آن رد مطلب جالبی گردآوری کرده ایم با عنوان فرمول ویتامینی برای افزایش گردش خون که خواندن آن را به شما توصیه میکنیم.

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان فرمول ویتامینی برای افزایش گردش خون که در دسته مطالب مرتبط با پزشکی و سلامت قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد.

افزایش گردش خون

افزایش گردش خون ,گردش خون یکی از ارکان مهم سلامت انسان شمرده می شود. فعالیت قلب به انتقال خون که اکسیژن و مواد مغذی را به تمامی بافت ها و اندام های بدن ارسال می کند، منتج می شود. جریان خون در انتقال مواد زائد از بافت های بدن و دفع آنها به وسیله کلیه ها و ریه ها نیز نقش دارد.

 

جریان خون در سیستم گردش خون که از سرخرگ ها،سیاهرگ ها و مویرگ ها تشکیل شده است،انجام می شود.
با اینحال برای انجام بهینه، موثر و بدون مانع این کار، بدن نیازمند مواد مغذی خوب که عده ای ویتامین ها را شامل می شود.

ویتامین هایی برای افزایش گردش خون

ویتامین B3

ویتامین B3 یا نیاسین یکی از عضو های خانواده ویتامین B است که از گردش خون سالم پشتیبانی می کند.
بررسی ها نمایش داده اند که کمبود نیاسین بسیار نادر است، از آنجاییکه بیشتر مردم این ویتامین را به میزان کافی
از رژیم غذایی خود دریافت می کنند. مواد غذایی پر از نیاسین شامل چغندر، ماهی، بادام زمینی، و دانه های آفتابگردان می شوند.

افزون بر این، بسیاری از نان ها و غلات صبحانه با نیاسین غنی می شوند. نیاسین به کاهش سطوح کلسترول بد نیز کمک می کند، بر همین اساس، از سخت شدن رگ های خونی یا آترواسکلروز (تصلب شرایین) ممانعت می کند.

در شرایطی که عده ای مردم امکان دارد برای ممانعت از آترواسکلروز مکمل های نیاسین مصرف کنند،
میزان بیش از اندازه این ماده می تواند اثرات نامطلوب بهمراه داشته باشد. بر همین اساس،
مشورت با پزشک پیرامون دوز درست ارزش دارد.

برای شما هم جالب است؟ :  فایده ها حیرت آور آب سیب زمینی برای سلامتی

ویتامین E

ویتامین E گردش خون را به دلیل باز کردن رگ های خونی که امکان جریان بدون مانع خون را ممکن می کند، افزایش می بخشد. ویتامین E در تولید گلبول های قرمز و ممانعت از لخته شدن خون نیز نقش دارد.

از مواد غذایی پر از ویتامین E می توان به سبزیجات برگدار سبز، مغزهای خوراکی، دانه های خوراکی، و روغن های گیاهی اشاره نمود. افزون بر این، بیشتر غلات صبحانه، آبمیوه ها و مارگارین نیز به طرز معمول با ویتامین E غنی می شوند. اگر قصد مصرف مکمل ویتامین E را برای خدمات رسانی از گردش خون را دارید باید قبل از این کار با پزشک خود پیرامون دوز درست مصرفی صحبت کنید.

ویتامین خوب افزایش گردش خون

ویتامین C

ویتامین C که به اسم اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود به ممانعت از ایجاد پلاک و آترواسکلروز
که می تواند در گردش خون اختلال ایجاد کند، کمک می کند. این ویتامین در حفظ انعطاف پذیری رگ ها نیز نقش دارد.

میوه هایی مانند توت فرنگی، پرتقال، هندوانه، کیوی، گریپ فروت، طالبی، انبه و گوجه فرنگی و سبزیجاتی مانند بروکلی،
سبزیجات برگدار، جوانه بروکسل و کدو مسمای زمستانی عده ای از بهترین منابع غذایی برای ویتامین C هستند.

ویتامین Ok

ویتامین Ok برای لخته شدن خون حیاتی است. کمبود این ویتامین می تواند به خونریزی بسیار منجر شود، که امکان دارد از بینی یا لثه شروع شود. بررسی ها نشان می دهند که گسترش مصرف ویتامین Ok می تواند هشدار خونریزی ناشی از بیماری کبدی، سندرم های مرتبط با بد جذبی یا استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد. از مواد غذایی با محتوای بالای ویتامین Ok می توان به کیل، اسفناج، چای سبز، کاهوی برگ تیره، کلم، برگ شلغم و مارچوبه اشاره نمود.

ویتامین B6

ویتامین B6 گردش خون را به دلیل توانایی مبارزه با رادیکال هایی که باعث سخت شدن رگ های خونی میشوند،
افزایش می بخشد. از بهترین منابع برای این ویتامین می توان به ماهی تن، گوشت سینه بوقلمون،
گوشت سینه مرغ، سیر و برگ خردل اشاره نمود.

به علاوه از طرف دیگر بخوانید :  گسترش هشدار حمله قلبی با یائسگی زودرس

شیوه های دیگر برای افزایش گردش خون

رژیم غذایی سالم

برای شما هم جالب است؟ :  فرمول غذایی حیرت آور برای ممانعت از آب مروارید!

جدا از ویتامین هایی که در افزایش گردش خون نقش دارند، یک رژیم غذایی سالم و متعادل که میوه ها و سبزیجات فراوان را شامل می شود نیز در این عرصه موثر است. رژیم غذایی شما باید حاوی آنتی اکسیدان ها، فیبر، اسیدهای چرب امگا-۳ و مواد معدنی نیز باشد.

افزون بر خدمات رسانی از گردش خون، این مواد مغذی برای سلامت کلی انسان ضروری هستند.
افزودن مواد غذایی که با التهاب و تولید سموم مقابله می کنند، فرضیه خوبی است.
از نمونه این مواد غذایی می توان به موارد پایین اشاره نمود:

پیاز و سیر

پیاز و سیر از رگ های خونی در مقابل ایجاد پلاک نگهداری می کنند. به علاوه از طرف دیگر، آنها آنتی بیوتیک های طبیعی و تصفیه کننده خون هستند، که به تقویت ایمنی و مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

شکلات تلخ

افزون بر عطر و طعم خوب این کالا، شکلات تلخ بسیار مغذی نیز است. فلاونوئیدهای موجود در این کالا گردش خون را افزایش می بخشند و به کاهش سطح کلسترول و تنظیم فشار خون کمک می کنند. به علاوه از طرف دیگر، شکلات تلخ تولید سروتونین و فنیل اتیل آمین را کاهش می دهد، که در کاهش تنش نقش دارد.

مرکبات

مرکبات پر از ویتامین C هستند که گردش خون را افزایش می بخشد. به علاوه از طرف دیگر، میوه های خانواده مرکبات خصوصیت های
آنتی اکسیدانی دارند و به حذف سموم کمک می کنند.

چیلی

فلفل چیلی به دلیل تحریک واکنش های مثبت، گردش خون را در بدن افزایش می بخشد.

 

بهبود گردش خون

شیوه های طبیعی افزایش گردش خون

روغن زیتون

زیتون خصوصیت های آنتی اکسیدانی را عرضه می کند و پر از ویتامین های E، Ok، A و D است که به افزایش گردش خون کمک می کنند. به علاوه از طرف دیگر، این کالا اشتها را گسترش می دهد و تراکم استخوانی را تقویت می کند. روغن زیتون، حاوی آنتی اکسیدان های فنولیک است که از شما در مقابل بیماری قلبی نگهداری می کنند.

برای شما هم جالب است؟ :  قبل از تست دادن بخوانید!!

مغزها و دانه های خوراکی

مصرف منظم مغزها و دانه های خوراکی به افزایش سلامت پوست و مو کمک می کند. این مواد غذایی
حاوی ویتامین B3، نیاسین و اسیدهای چرب امگا-۳ هستند، که از شما در مقابل اختلالات گردش خون
نگهداری کرده و سلامت قلب را افزایش می بخشند.

ورزش

ورزش به اشتراک بهترین و موثرترین شیوه ها برای افزایش گردش خون قرار دارد. با این وجود برای سود‌مندی از فایده ها آن نیازی نیست درگیر فعالیت های جسمانی سخت و شدید شوید.

پژوهش ها نمایش داده اند که ورزش سبک مانند پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری به مدت ۳۰ دقیقه در روز نیز برای حفظ گردش خون خوب کفایت می کند. اگر شغل شما به شکلی است که هر روزه باید چندین ساعت را در حالت نشسته سپری کنید، حتما زمانی را برای ورزش اختصاص دهید.

گیاهان دارویی

عده ای گیاهان دارویی در عرصه کمک به بهود گردش خون مشهور هستند و افزودن آنها به روش زندگی سالم
شما ارزشمند است. از نمونه این گیاهان دارویی می توان به چای سبز، کهن‌دار، بیل‌بری، جعفری،
پوست درخت بید، فلفل کاین، شاه بلوط، زالزالک، و ریشه زنجبیل اشاره نمود.

توجه

به خاطر داشته باشید که قبل از هر اقدامی در راستای افزایش گردش خون با پزشک خود در این عرصه مشورت کنید، از آنجاییکه مصرف بیش از اندازه یا اشتباه مکمل ها یا گیاهان دارویی می تواند خطرناک باشد.

عصر ایران

صمیمانه امیدواریم نوشته :فرمول ویتامینی برای افزایش گردش خون” مورد استقبال شما علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع

دوست دارید درباره این مطلب نظر خودتان را با ما در میان بذارید؟ از ابزارهای پایین آن رد استفاده نمایید.


برچسب ها : ,
دسته بندی : پزشکی